OPIS ZASOBU
W nagraniu wykorzystano następujące utwory: Wolfgang Amadeusz Mozart, Maurerische Trauermusik, K. 477/K.479a

W poszukiwaniu Artura R. to depresyjna i na poły narkotyczna opowieść o poczuciu izolacji w zamkniętej przestrzeni, którą stanowi pokój w mieszkaniu przy ul. św. Filipa w Krakowie. Jest to przestrzeń docelowej wędrówki: między miejscem zamieszkania a miejscem studiów, ciągłych powrotów do miejsc, które kojarzą się autorowi z eskapizmem, mizantropią i poczuciem utraty czasu.
Kanwą opowieści stała się powieść Cztery sekundy Mieczysława Piotrowskiego, którego postać mniej więcej w tym samym czasie zaczęli przywracać do obiegu historii literatury powojennej Adam Wiedemann i Joanna Jopek (autorka książki poświęconej twórczości dramatycznej Piotrowskiego). Jednym z bohaterów powieści jest Artur Raczyński, który odkrywa, że ma siostrę (dziewczyna nawiedza go i śledzi, jednocześnie snując dziwaczne, erotyczno-kazirodcze fantazje). Pośrednikiem między Arturem a jego siostrą staje się narrator, który wprowadza w świat Artura (który już nie żyje – popełnił samobójstwo), ale nie jest w stanie wprowadzić do osobistej przestrzeni, w której Artur żył. Przestrzeń jest i okazuje się destruktywna.
Projekt przybrał formę słuchowiska – headphone piece, przewodnika na słuchawki: zamierzenie polegało na tym, aby słuchacz, m.in. przy dźwiękach Muzyki żałobnej dla Loży Masońskiej W. A. Mozarta przeszedł drogę od budynku AST przy ul. Warszawskiej do bramy przy ul. św. Filipa 9 i koniec końców zatrzymał się przed domofonem. Nie da się wejść dalej.