Opis gry
MATKA POLKA
Gra planszowa – instrukcja
- Wylosuj kartę postaci i wybierz pionek. Połóż żeton zdrowia oraz żeton płodności na odpowiedniej liczbie, która jest zaznaczona na czerwono. W trakcie gry przesuwaj żeton w prawo lub w lewo, w zależności od wskazań z kart losu. Ustaw pionek na polu „start”.
- Ruch odbywa się poprzez rzut kością. Każdy pionek przesuwa się o wskazaną na kostce liczbę oczek.
- Jeżeli staniesz na polu z kartą losu, pobierz pierwszą z góry kartę i wykonaj zapisane na niej wskazówki lub zachowaj kartę, jeśli tak wynika z instrukcji. Jeżeli trafisz na pole z premią pieniężną, pobierz 500 zł. 500 zł pobierasz również za każdym razem, kiedy mijasz start, wyłączając przypadki powrotu z Czarnego Protestu, Kliniki, Zabiegu in vitro.
- Po zajściu w ciążę wykonujesz jeden ruch przesuwając się na kolejne pole. Pobierz kartę trymestru i wykonaj zapisane na niej wskazówki. Na jedną kolejkę przysługuje jeden ruch.
- Wygrywa osoba, która jako pierwsza zdobędzie trójkę dzieci.
KARTY LOSU
• Kawiarnia
• Kościół
• *** (zdarzenia specjalne)
• ??? (szansa)
POLA SPECJALNE
• Pikieta pro-life – pobierz jeden żeton wkurzenia za każdym razem, kiedy staniesz na tym polu
• TEST ciążowy – rzuć tyloma kośćmi, ile wynosi twój aktualny stan punktów płodności. Jeśli uda ci się wyrzucić „6”, oznacza to, że jesteś w ciąży. Jeśli wyrzucisz „6” więcej niż raz, jesteś w ciąży z bliźniakami.
POLA POZA PLANSZĄ
- Czarny protest – tracisz kolejkę. Na czarny protest trafiasz, jeśli tak każe karta losu lub jeśli uzbierasz 3 żetony wkurzenia. Po zakończeniu czarnego protestu wracasz na start, ale nie pobierasz 500 zł.
- IN VITRO – Z zabiegu in vitro gracz może skorzystać w dowolnym momencie gry, pod warunkiem, że posiada odpowiednią kartę lub uzbiera 6000 PLN. Aby wykonać zabieg należy rzucić dwoma kośćmi. Jeśli wypadnie 6, zabieg kończy się powodzeniem i gracz przechodzi na planszę ciąży. W przypadku in vitro nie dochodzi do ciąży mnogiej.
- KLINIKA – do kliniki możesz się udać, jeśli posiadasz odpowiednią kartę. Dotyczy to wypadku, kiedy USG wykryło wady rozwojowe płodu lub dochodzi do trudnego porodu. W pierwszym wypadku, dokonujesz zabiegu terminacji ciąży i wracasz na start. W drugim wypadku, minimalna liczba sukcesów koniecznych do pozytywnego rozwiązania, zostaje zmniejszona o 1.
- TRUDNA CIĄŻA – jeżeli USG wykryje poważne wady rozwojowe płodu, możesz skorzystać z zabiegu terminacji ciąży. Jeśli nie chcesz lub nie możesz wykonać zabiegu, przesuwasz pionek zgodnie z zasadami, jednak nie pobierasz kart trymestru. Po zakończeniu ciąży dziecko rodzi się martwe, a ty wracasz na start.
- NIEPOKALANE POCZĘCIE – gracz, który wyciągnie tę kartę, natychmiast pobiera żeton dziecka i nie przechodzi toru ciąży.