Twórcy

Radosław B. Maciąg

Absolwent dramaturgii na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie; w toku studiów asystował m. in. Iwonie Kempie (Rytuał, Teatr Juliusza Słowackiego w Krakowie) i Janowi Peszkowi (Sceny z Szekspira/em, PWST Kraków).

W 2015 roku (po II semestrze studiów) jego inscenizacja Końcówki Samuela Becketta została zakwalifikowana do 5 edycji Forum Młodej Reżyserii. W 2017 jego spektakl performatywny Tytus – Najokrutniejsza tragikomedia, zrealizowany na podstawie biografii i dzieł Williama Szekspira, został zaprezentowany na międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku, wywołując falę dyskusji na temat granic artystycznego wyrazu. W tym samym roku po raz kolejny zakwalifikował się do konkursu FMR, tym razem za sprawą monodramu opartego na Witkacowskich Onych, badającego moralnie niejednoznaczną sztukę konceptualną. Założyciel i prezes fundacji "Theatrum Post Artem", wspierającej i promującej sztukę niezależną, a także lider grupy teatralnej o tej samej nazwie. W obrębie jego zainteresowań leżą głównie tematy z pogranicza psychologii, filozofii i religii, ale także fizyki i astronomii. W swoich pracach skupia się na zgłębianiu tabuizowanych stron ludzkiej natury i badaniu rewolucyjnego potencjału sztuki, chętnie posługując się ironią, dystansem i balansującym na granicy dobrego smaku poczuciem humoru.

Czytaj więcej